Mera Peak - Moje první šestitisícovka

Destinace: Nepál » Káthmándú » Káthmándú

xxxxx
Mera Peak - Moje první šestitisícovka Mera Peak - Moje první šestitisícovka Mera Peak - Moje první šestitisícovka

Termín: od 14.10.2019 do 3.11.2019 - 21/20 dní/nocí Kód zájezdu: 719447

Popis zájezdu:

Popis zajezdu:

Popis:
Jaké to je, stát v řídkém himálajském vzduchu na zasněžené koruně a mít celý svět pod sebou? Expedice na Mera Peak je tou pravou výzvou - pohyb mimo klasické turistické trasy, horolezecká atmosféra, jedinečný zážitek z postupu po věčném ledovci a táboření ve stanu nad hranicí 6 000 m.n.m. Ohromení z nekonečného Himálaje i pokora před obrovskými kamennými stěnami. Nejedná se o klasické horolezectví (ne lezení, ne slaňování). Mačky, cepín a lano budou potřeba pouze poslední den výstupu. Zavlaje na vrcholu opět česká vlajka? Jen několik kilometrů vzdušnou čarou nás bude dělit od nejvyšší hory světa, kterou budeme mít jako na dlani. Výprava v malé skupině 6-8 osob.

Program:

1. - 2. den Letecky do NEPÁLU. Hlavní metropole Káthmándú. První kroky pulsující čtvrtí Thamel, návštěva buddhistického "opičího"chrámu Svajambhúnáth, odkud je rozhled na celé město. Příprava zavazadel na expedici.

3. den Ranní spektakulární odlet malým letadélkem do Lukly na Hillaryho letiště vybudované ve svahu hory. První seznámení s horskou atmosférou, ubytování v lodži, aklimatizační treking do vesničky Ghat. Návrat do Lukly, možnost posledních nákupů v „civilizaci“.

4. den Rozloučíme se s vesničkou Lukla a vyrazíme východním směrem k malé hydroelektrárně přes obdělávaná políčka, která postupně přejdou v borovicový les. Prudké stoupání bude brzy ukončeno osadou Chutanga, kde z aklimatizačních důvodů strávíme noc.

5. den Dnešní den bude velice dlouhý, brzy ráno vyjdeme z Chutanga do rododendronového pralesa. Svah bude prudký a stoupání nás postupně přivede až do alpínského pásma bez vegetace porostlého mechy. Sedlo Zatrwa-La (4 600 m) je členité, skalnatý terén řídce porostlý travou, vlají zde pestré modlitební vlajky. Večer strávíme v osídlení Thuli Kharka.

6. den Prudký sestup horským úbočím po úzké stezce. Statné kmeny jsou porostlé dlouhými vlajícími lišejníky a panuje zde věčné příšeří. Ubytování v osadě Thuli Kharka.

7. den Pokračování sestupu v zajetí rododendronů. Ubytování v Khote u řeky Inku Khola.

8. den Z vesnice Khote nás stezka povede mírným stoupáním podél řeky až do vesnice Thangnank (4 360 m) na okraji morénového valu.

9. den Z aklimatizačních důvodů odpočinkový den. Možný alternativní treking k blízkému modrému jezeru Sabai Tsho (4 470 m).

10. den Pokračování výstupu do osady Khare. Okolní krajina údolí Hinku a Hunku je už jen porostlá travou a již z dálky zahlédneme náš cíl Mera Peak. Zde v Khare si vyzvedneme poslední potřebné vybavení.

11. den Stoupání po moréně ledovce nás kolem ledopádu postupně přivede do sedla Mera-La (5 300 m) s velkým množstvím modlitebních praporků. První nocleh ve stanech ve vlastních spacácích v základním táboře (Base Camp). Veškerou stravu bude vařit náš nepálský kuchař.

12. den Z Base Campu vyrazíme již po ledovci. Mírné stoupání okolo ledovcových trhlin nás přivede k mohutným skalám, kde se opět utáboříme ve výškovém táboře High Camp (5 900 m). Mera Peak se nám odtud bude zdát skoro na dosah ruky a zapadající slunce ozáří vysoké štíty okolo nás.

13. - 14. den Velice brzy ráno zahájíme výstup. Hůlky nám budou oporou na ledovci, ale sklon je mírný a terén jednoduchý. Postup bude velmi pomalý v řídkém vzduchu, ale po cca pěti hodinách dojdeme k patě vrcholové převěje. Mačky a cepín nám pomohou při posledním výšvihu a následně staneme na vrcholu! Panoramatický a ničím nerušený 360o rozhled na svět pod námi. Návrat zpět přes High Camp, sbalení stanů a vybavení, návrat do Base Campu, popř. až do Khare. Rezervní den navíc na opakování výstupu v případě nepříznivého počasí či aklimatizačních problémů.

15. den Zpět z Khare podél morény ledovce až do Khote.

16. - 17. den Sestup Khote – Thuli Kharka, opětovné překonání členitého sedla Zatrwa-La a sestup do Lukly.

18. den Zpáteční let z Lukly do Káthmándú. Zasloužený večerní drink v proslulém baru Tom a Jerry, legendární horolezecké hospůdce.

19. den Prohlídka barvité buddhistické stupy Boudhanáth, kterou dokola obejdeme ve směru hodinových ručiček. Spalovací hinduistické gháty v Pashupatináthu, kde uvidíme pomíjivost pozemského bytí.

20. - 21. den Poslední nákupy a letecký návrat přes Díllí domů.

Doplňující informace:
Expedice na Mera Peak – jedná se o delší chůzi ve vysokých nadmořských výškách, kde je nutná dobrá fyzická kondice a souvislá každodenní výdrž (cca 15 km denně). Nejedná se o klasické horolezectví (ne lezení, ne slaňování). Mačky, cepín, úvazky a lano budou potřeba pouze až poslední den (v ceně, zajistíme na místě). Nutný teplý spacák, karimatka a kvalitní vybavení (termoprádlo, goretex), trekové hůlky.

Akci lze zorganizovat také jen s anglicky hovořícím průvodcem za cenu 52 900 Kč / osoba + letenka při počtu 6-8 osob.

Kalkulace zájezdu:

Káthmándú:
ajax kalkulace

Nezávazná objednávka:

Hodnota musí být vyplněná.
Neplatný tvar emailu.
Hodnota musí být vyplněná. ve formátu +420xxxyyyzzz bez mezer.
let. (Věk v době skončení zájezdu.)